Welkom!

Welkom!
Mijn naam is Wytze Niezen en dit is mijn blog over ICT en Onderwijs. Ik werk sinds 2006 in het basisonderwijs. In datzelfde jaar ben ik afgestudeerd aan de Ipabo te Alkmaar. Mijn interesse voor ICT en onderwijs is in de jaren op de Pabo ontstaan.
ICT heeft de toekomst, daar ben ik van overtuigd. Met deze blog probeer ik de ontwikkelingen op ICT gebied voor mijzelf bij te houden. Bloggen werkt rustgevend, het zet mijn gedachten weer op een rij.
Momenteel werk ik in Singapore op de Hollandse School Limited. Een ontzettend insiperende omgeving, ook vanwege de hoeveelheid aan internationale scholen die ik kan bezoeken.

zaterdag 25 mei 2013

Een nieuwe baan!

Vanaf 1 augustus 2013 ben ik werkzaam op de Hollandse School Limited. Deels als ICT-Coordinator (nieuwe stijl, onderwijsinhoudelijk dus) en deels als groepsleerkracht. Deze baan kwam voorbij vliegen in mijn google-zoekresultaten. Het ligt in mijn aard om dergelijke kansen te grijpen.
Na een sollicitatie procedure en intern familie beraad (drie kinderen en vrouw kan ik natuurlijk niet achterlaten) is de kogel door de kerk en vertrekken naar Singapore.
Deze overgang en de tijd die ik er afgelopen periode in heb gestoken, gecombineerd met de 'zwijgplicht' voor zowel nieuwe school als huidige school is de reden dat ik niet veel actief ben geweest op twitter en blogger. Mijn ADE lidmaatschap staat hierdoor wel op losse schroeven. Ik ben 'aangenomen' als lid voor de lichting van 2013 Europa. Dit betekent dat ik eind juli in Cork aanwezig moet zijn op het ADE institute. Echter, we vliegen deze periode ook naar Singapore en moeten daarvoor de verhuizing regelen. Dat komt dus niet lekker uit. Bovendien kan je niet zomaar naar een andere ADE regio (Asia-Pacific), gelukkig willen ze in mijn geval een uitzondering maken. Het is dus nog even afwachten hoe zich dit ontwikkeld, ga ik Cork halen of zit ik dan al in het vliegtuig naar Singapore.
Tot de zomervakantie ben ik werkzaam op de Willibrordschool, mijn huidige werkplek. Ik zal mijn werk moeten overdragen aan de nieuwe leerkracht, tevens nieuwe ICT-coordinator. Bovendien komt er in het bovenschools ICT-orgaan een plekje vrij in de agendacommissie, de plek die ik achterlaat.
Ik krijg daar dus een baan op de HSL voor terug. In deze baan ben ik verantwoordelijk voor het ICT beleid. De precieze invulling is voor mij nog niet helder, ik heb een beeld bij de job, maar wil hier later een blogpost aan wijden.
Wel is er onder andere een plek in een denk-tank met google en microsoft weggelegd in Singapore. Ook ga ik zeker proberen een plek in de ADE community in de regia Asia-Pacific te krijgen. Verder zal docentprofessionalisering hoog op de agenda staan. Waar ik in Nederlands full-time leerkracht ben en ICT als bijzaak heb zal ik in Singapore daadwerkelijk tijd krijgen om deze job tot een succes te maken.
Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin om deze uitdaging aan te gaan. Ik vind het jammer dat ik in Nederland collega's en werk achter moet laten. Maar waar de ene deur sluit gaan andere deuren open. Bovendien blijft mijn online netwerk bestaan!

4 opmerkingen:

  1. Wat een uitdaging, om dat woord maar weer eens te noemen. Maar ik bedoel het zoals het bedoeld is!
    Heel veel succes daar Wytze!
    En eigenlijk moeten kiezen tussen twee buitenlandse vluchten, dat heb ik nou nooit! ;)
    Florina Blokland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Wytze,

    Ik wil je bij deze van harte succes wensen met je nieuwe baan. Wij hebben aan dat ene bezoekje dat we in oktober aan jouw school brachten erg veel gehad.
    Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt over wat je in je niuwe baan allemaal kan betekenen. Het klinkt als een mooie uitdaging met erg veel kansen tot ontwikkeling.
    Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Wytze! Dat klinkt geweldig! Wat een geweldige kans, die kan je inderdaad niet laten liggen...
    Onwijs veel succes en plezier in Singapore straks!

    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Wytze!
    Ik ben benieuwd hoe je tegenover een gastartikel op je blog staat. Je kan me een e-mail sturen op erwin@seoconsulting.nl.

    Hoor het graag van je.

    Met vriendelijke groet,

    Erwin Roks
    Online Marketeer

    BeantwoordenVerwijderen